تاریخ انتشار: ۱۱:۱۲ - ۲۳ شهريور ۱۴۰۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
رویداد ۲۴ بررسی می‌کند:

دعوای روسیه و غرب بالا گرفت| پاسخ تند استارمر به تهدید پوتین

نخست وزیر بریتانیا در واکنش به تهدیدات مسکو اعلام کرد که کشورش به اوکراین آموزش و توانمندی ارائه کرده تا در مقابل روسیه مقابله کند. او این مطلب را در حالی مطرح کرد که عازم سفری مهم به آمریکا است و با بایدن مذاکره خواهد کرد.

دعوای روسیه و غرب بالا گرفت| پاسخ تند استارمر به تهدید پوتین

رویداد ۲۴ | همزمان با برخی ادعا‌ها و شایعات درباره ارسال موشک از ایران به روسیه برای استفاده از جنگ اوکراین؛ شاهد بالا گرفتن تنش بین روسیه و کشور‌های غربی حامی اوکراین بودیم.
با وجود اینکه هم ایران و روسیه ماجرای موشک بالستیک را اعلام کردند و هم خود آمریکا و اروپایی‌ها اعلام کردند که مدرک مشخصی برای این اثبات این ادعا‌ها در دست ندارند؛ لندن تصمیم گرفت که به اوکراین اجازه استفاده از موشک‌های دوربرد انگلیسی برای حمله به اهداف در خاک روسیه را بدهد!
منابع وابسته به دولت انگلیس البته به گاردین گفته بودند که «انتظار نمی‌رود» که این تصمیم طی سفر کر استارمر نخست‌وزیر انگلیس به آمریکا و دیدارش با جو بایدن به طور عمومی اعلام شود.
این رویکرد انگلستان البته با واکنش تند مسکو مواجه شد. شاهد آنکه معاون شورای امنیت ملی روسیه در پیامی در حساب کاربری خود در رسانه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق)، نوشت: دیوید لمی وزیر خارجه انگلیس وعده حمایت ۱۰۰ ساله به اوکراین داده است، اما او دروغ می‌گوید چرا که کشور موسوم به اوکراین حتی یک چهارم این زمان یعنی ۲۵ سال آینده را هم نخواهد دید.
خود پوتین نیز دیروز گفت که هر گونه اقدام غرب برای دادن اجازه به کی‌یف در استفاده از تسلیحات دوربرد علیه اهدافی در خاک روسیه به این معنی است که ناتو عملا «در جنگ» با مسکو خواهد بود.
همانطور که انتظار می‌رفت، انگلستان نیز نسبت به این تهدید صریح ساکت نماند.
شاهد آنکه کی‌یر استارمر در پرواز خود به سوی واشنگتن گفته روسیه این درگیری را آغاز و به طور غیرقانونی به اوکراین حمله کرده و خود می‌تواند بلافاصله به آن پایان دهد.
نخست وزیر بریتانیا با تاکید بر اینکه که «اوکراین حق دفاع از خود را دارد» گفت که کشورش به اوکراین «آموزش و توانمندی» ارائه کرده تا با تهاجم روسیه مقابله کند.
در این شرایط سفر استارمر به آمریکا و دیدار سه‌ساعته‌ای که با بایدن خواهد داشت، اهمیت ویژه‌ای پیدا می‌کند. برخی تحلیلگران معتقدند که به زودی شاهد تحولاتی در موضوع درگیری اوکراین و روسیه و همچنین خاورمیانه خواهیم بود.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: روسیه ، بریتانیا ، اوکراین
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۳
0
0
روسیه تعهد و پیمانی را یادآوری کرد که خود پای آن را امضا کرده بود و تضمین داده بود.
نظرات شما
پیشخوان